Як підтвердити свій страховий стаж для призначення пенсії, якщо трудова книжка втрачена
Як підтвердити свій страховий стаж для призначення пенсії, якщо трудова книжка втрачена
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній” від 12 серпня 1993 року № 637, за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж роботи встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
У разі коли документи про стаж роботи не збереглися, підтвердження стажу роботи здійснюється органами Пенсійного фонду України на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Для підтвердження стажу роботи приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (форма ОК-5), (а це вже 23 роки стажу (період з 1998 по повний 2021)), а також виписки або довідки, складені на основі даних, наявних в інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних системах підприємств, установ, організацій; довідки; виписки із наказів; особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Для підтвердження військової служби, служби цивільного захисту, служби в органах державної безпеки, розвідувальних органах, Держспецзв’язку приймаються: військові квитки; довідки відомств, в яких проходилась служба; довідки архівних і військово-лікувальних установ.
Навчання за денною формою здобуття освіти у закладах освіти, яке зараховується до страхового стажу до 2004 року, підтверджується: дипломами; посвідченнями; свідоцтвами; довідками та іншими документами, що видані на підставі архівних даних і містять відомості про періоди навчання.
Час догляду за особою з інвалідністю I групи, дитиною з інвалідністю віком до 16 років, а також пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досяг 80-річного віку, встановлюється на підставі:
- інформації про отримання допомоги, компенсації за догляд за такою особою від органів соціального захисту населення, або акта обстеження фактичних обставин здійснення догляду, який складається органами ПФУ;
- документів, що засвідчують перебування на інвалідності (для осіб з інвалідністю I групи і дітей з інвалідністю, це: виписка із акта огляду МСЕК, медичні висновки та інші документи) і вік (осіб похилого віку і дітей з інвалідністю, це: свідоцтво про народження, паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу).
Час догляду непрацюючої матері за малолітніми дітьми (до 3-х років) встановлюється:
- до 01.01.2004 року - на підставі свідоцтва про народження дитини;
- з 01.01.2004 по 31.12.2004 — на підставі документу про отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- з 01.01.2005 — за даними персоніфікованого обліку.